Hoeveel proteinemaaltijden per dag?

Het principe van het eiwitdieet is er op gebaseerd om vet te verbranden en geen spiermassa. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat vrouwen 1,2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht en mannen 1,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht nodig hebben om geen spiermassa te verliezen bij het afvallen.

 

Mensen die niet willen afvallen, dienen 0,8-1,0 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht te nemen.

 

Om het juiste aantal zakjes per dag te bepalen: reken 1,2 g (vrouw) en 1,5 g (man) proteïnen/kg ideaal gewicht/dag.

 

Als korte richtlijn kunt u ook nemen:

vrouwen: 80 gram eiwit per dag

mannen: 95 gram eiwit per dag

Let op: dit geldt dus alleen bij het volgen van het eiwitdieet en niet in andere toestanden!

 

Welke producten kan ik nu het beste nemen?

Wij verkopen veel uiteenlopende merken aan producten. Hierdoor heeft u een grote variatie aan beschikbare producten en zit er altijd wel wat voor u tussen.

Elk merk heeft weer zijn eigen hoeveelheid grammen aan eiwitten. Zo zijn er producten met 15 gram eiwit per product en producten met 20 gram eiwit per dag.

Hoe meer eiwit een product bevat, hoe meer verzadigend een product is en hoe smaakvoller! U heeft dan ook minder zakjes per dag nodig. Zo heeft een vrouw tijdens het eiwitdieet dus 4 zakjes van 20 gram eiwitten nodig, of 5 zakjes van 15 gram eiwitten nodig. Het voordeel van de laatste situatie is dat u meer verspreid over de dag eet, voor veel mensen een voordeel.

 

Kortom: keuze genoeg! Komt u er niet uit waar u het beste aan doet of wilt u weten hoeveel gram eiwitten en koolhydraten u nodig heeft in bepaalde situaties en heeft u behoefte aan persoonlijk, deskundig advies? Raadpleeg dan 1 van onze diëtisten via info@dieetadvisering.nl! Wij staan voor u klaar!

 

Al onze producten zijn zodanig geselecteerd dat u met de hoeveelheid hier boven geen eiwittekort heeft en dus ook geen spiermassa verliest!

Indien u erge honger hebt of na het sporten trek heeft, dan mag u 1 proteinemaaltijd extra nemen. Een proteinemaaltijd minder per dag is niet toegestaan! De kans is dan groot dat u spiermassa verliest.

Wij bieden diverse merken proteineproducten aan. Deze zijn zodanig geselecteerd dat u ze onderling (dus van verschillende merken!) kunt uitwisselen. Op deze manier zit u niet vast aan 1 bepaalde productlijn. Dit heeft als voordeel dat u een uitgebreid assortiment aan diverse smaken heeft!

De hoofdmaaltijden die wij aanbieden zijn in de regel allemaal gelijk aan het aantal eiwitten per portie: 15-20 gram

De tussendoortjes die wij aanbieden zijn in de regel ook allemaal gelijk aan elkaar: 10 gram eiwitten per portie.

Voor het eiwitdieet zijn onze suikervrije snoepjes ook zeer geschikt. Kijk hiervoor in de categorie suikervrije producten. Let er wel op dat het aantal netto koolhydraten (het aantal koolhydraten wat een lichaam opneemt) zo dicht mogelijk tegen de 0 gram zit. Lees hier meer over netto koolhydraten.

In het eiwitdieet zijn dan ook de producten van Sukrinl, De Bron, Damhert, Venco suikervrij en Klene suikervrij toegestaan!

 

Twijfelt u over een bepaald product? Neem dan contact op met ons! Wij helpen u graag verder.